Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Spijt

with one comment

27 juli 2012 – Mijn tegeltjesleverancier is met vakantie, maar ik las vandaag zo’n mooie uitspraak, dat ik niet kan wachten tot augustus. Vandaar dat onderstaande spreuk in een ander format is dan jullie gewend zijn.  Ik heb inmiddels al meer spreuken verzameld, dus misschien dat ik die ook op een afwijkende tegel publiceer, maar daar gaat het nu niet om. Of ik kan wachten of niet, daar komen we vanzelf achter. In dit geval kon ik dat dus niet. Waar gaat het om? Het gaat om een uitspraak van Badr Hari in De Volkskrant. In eerste instantie herinnerde de uitspraak mij aan een spreuk die ik eerder optekende in deze serie Tegeltjes onder de titel Gezelligheid.

Gezelligheid is een vorm van overmacht, schreef ik toen. Wat ik met deze spreuk impliciet ook zei, is dat het mogelijk is dat je later spijt krijgt van eerdere acties. De kater komt altijd later. Wederom een spreuk, die het zou rechtvaardigen om de vakantie van mijn tegeltjesleverancier via parallelle import te omzeilen. (wtf, dat ga ik doen ook: zie mijn volgende blog De Kater) Hari verdedigt zich in een interview voor excessief geweld. Hij stelt onder andere: ‘Als bij mij de rem eraf gaat, is het één blok explosie’.

Misschien is de vergelijking vergezocht, maar de spreuk Spijt is verstand dat te laat komt vind ik te mooi om in de krantenarchieven te verdwijnen. Ze doet het goed op delftsblauw. Mogelijk dat Hari dit niet voor ogen had, maar wellicht dat een dichter in hem schuilt. Een groot kickbokser is hij al. In die hoedanigheid balanceert hij soms op de rand van de waanzin. Zijn woorden, niet de mijne. Me dunkt dat het een kwaliteit is die een dichter kan gebruiken. Ik wens hem wat dat betreft het beste en wil hierbij benadrukken dat bovenstaande uitspraak een citaat is van Badr Hari. Laat daarover geen misverstand bestaan. Ik heb geen zin in ruzie.

Written by thehotstepper

juli 27, 2012 bij 6:37 pm

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] portretteerde. Dankzij het interview met Badr Hari in De Volkskrant van 27 juli 2012, zie blog Spijt,  kwam de spreuk echter weer bij mij boven borrelen. En met met borrelen heeft het credo in […]


Plaats een reactie