Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Gezelligheid

with 2 comments

Gisteren zaten we spontaan op een van de terrassen in de stad. Ons clubje groeide van drie naar vier naar vijf. Allemaal hadden we wat anders te doen, maar terwijl we daar zaten konden we niet anders dan elkaar toeknikken hoe gezellig het was en elkaar overtuigen dat we zo heus wel weer op weg moesten naar onze verplichtingen elders in de stad. We bestelden nog een rondje bier. Overmand door gezelligheid restte ons namelijk niets anders dan te accepteren dat we ieder te laat zouden komen op onze afspraken.

Written by thehotstepper

maart 17, 2012 bij 9:55 am

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] 27 juli 2012 – Mijn tegeltjesleverancier is met vakantie, maar ik las vandaag zo’n mooie uitspraak, dat ik niet kan wachten tot augustus. Vandaar dat onderstaande spreuk in een ander format is dan jullie gewend zijn.  Ik heb inmiddels al meer spreuken verzameld, dus misschien dat ik die ook op een afwijkende tegel publiceer, maar daar gaat het nu niet om. Of ik kan wachten of niet, daar komen we vanzelf achter. In dit geval kon ik dat dus niet. Waar gaat het om? Het gaat om een uitspraak van Badr Hari in De Volkskrant. In eerste instantie herinnerde de uitspraak mij aan een spreuk die ik eerder optekende in deze serie Tegeltjes onder de titel Gezelligheid. […]

  2. […] Sommige uitspraken zijn een open deur. De kater komt later is er zo een. Het is zelfs zo’n open deur dat je er gerust ‘altijd’ aan kunt toevoegen, kortom: De kater komt altijd later. Het is voor mij een gevleugelde uitspraak. Het is waarschijnlijk hierom, te voor de hand liggend, dat ik hem niet eerder in deze serie portretteerde. Dankzij het interview met Badr Hari in De Volkskrant van 27 juli 2012, zie blog Spijt,  kwam de spreuk echter weer bij mij boven borrelen. En met met borrelen heeft het credo in letterlijke zin zeker te maken, vandaar dat ik eraan moest denken toen ik via een uitspraak van Hari in dat bewuste interview, Spijt is verstand dat te laat komt, moest denken aan een eerdere blog over Gezelligheid. […]


Geef een reactie

