Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Archive for december 24th, 2018

Stilte

with one comment

Een verhaal uit de serie Ultrakort – Een ultrakort verhaal bevat maximaal 99 woorden (exclusief titel). Minder mag, meer niet.

Hoe zou stilte klinken als er geen lawaai was? Ik was gisteren op het Stille Nachtfestival voor een optreden van Bear Valour. Het was allesbehalve stil en toch was er geen lawaai.
De stilte zat tussen de haartjes op mijn armen, die zich oprichtten wanneer de stem van Aileigh Awad subtiel naar mij uithaalde. Het zat in het brok in mijn keel, gevormd door het achtergrondtrio en door de strijkstok op de snaren van de contrabas van Eddie.
Stilte verpakt in kippenvel. Stilte klinkt niet, maar stilte voelt. Het sluimerde in mij en werd gisteren gewekt. Stilte voelt goed.

Written by thehotstepper

december 24, 2018 at 12:34 pm