Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Suikerfeest

leave a comment »

Ruil Tweede Pinksterdag in voor het Suikerfeest, stellen de Remonstranten, een vrijzinnige splinter in de protestantse kerk. Ik vind dat een slecht idee en daarvoor heb ik verschillende redenen.
Het is niet omdat ik iets tegen moslims en islamitische feesten heb. Het is ook niet dat ik zelf zo christelijk ben, dat ik niet zonder Twee Pinksterdag kan. Ik hecht echter wel aan tradities. Nederland staat bovendien met 8 nationale feestdagen op de laatste plaats in Europa. Mede-Europeanen vieren veel meer en zijn als gevolg daarvan vaker vrij. Ik zie dus niet in waarom we iets zouden moeten ruilen als het er gewoon bij kan.
Van ruilen komt huilen. Door een extra officiële feestdag toe te voegen, wordt dit voorkomen. Voorts denk ik dat het integratie bevorderend werkt, maar veel belangrijker tenslotte, is dat het Suikerfeest officieel drie dagen duurt.

 

Written by thehotstepper

juni 2, 2017 bij 9:24 am

Geef een reactie

