Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Veilig

leave a comment »

Als je de Veiligheidsmonitor van het Centraal Bureau voor de Statistiek mag geloven, gaat het best wel goed met de veiligheid in Nederland. Nederlanders voelen zich veiliger dan een paar jaar geleden. Veelvoorkomende criminaliteit nam iets af, terwijl tevredenheid over de politie steeg.
Kan allemaal waar zijn, maar er is dan ook veel symptoombestrijding Neem het aantal sloten op de buitendeur, cameratoezicht op publieke plekken en stadswachters. Het betreft hier maatregelen ter preventie. Zolang die nodig zijn, staat veiligheid onder druk.
Zelf vertrouw ik de fietspompbarometer. In mijn jeugd zat op bijna de helft van de fietsen een klein pompje. Hartstikke handig voor als je zachte band had. Zie je tegenwoordig nergens meer. Veelzeggend, want men vertrouwt elkaar dus niet. Als gevolg daarvan fietste ik zojuist de halve stad door met een zachte voorband. Heb me zelden zo onveilig gevoeld.

Written by thehotstepper

mei 27, 2017 bij 9:44 am

Geef een reactie

