Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Terras

leave a comment »

Ineens was het zomer. De kou was uit de lucht; vrouwen droegen jurkjes en ik was zonder jas. Nog had ik het warm. Het was ideaal weer om een terrasje te pakken. Licht zwetend stapte ik in de trein naar Rotterdam.
Toen de airco in de trein defect bleek, het zweet in straaltjes langs mijn voorhoofd in mijn ogen gutste en mijn shirt aan mijn rug plakte, kon ik alleen nog aan een koud drankje denken. Maar eerst meneertje uit school halen…
Meteen vroeg ik of hij zin had om naar het terras te gaan. ‘Ja, papa! Jaaa!! Niet veel later zaten we achter een Fristi en een pastis. Mijn kleutertje was echter niet tevreden. Het kostte mij veel moeite om te achterhalen dat hij niet terras, maar gras had verstaan. Voor voetballen vond ik het echter heus te warm…

Written by thehotstepper

mei 18, 2017 bij 9:34 am

Geef een reactie

