Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Contactloos pinnen

leave a comment »

Bij Amsterdam in de buurt van Sloterdijk en het Westerpark staat een boerderij. Het is er geweldig toeven op een gezellig terras. Omringd door ruisend groen, zingende vogeltjes en zoemende bijen herinnert alleen het gedempte geluid van af- en aanrijdende treinen in de verte eraan dat je de stad technisch gezien nog niet uit bent. Zonder mijn Amsterdamse vrienden was ik er nooit beland.

Ik bestelde een rondje bitterblond van brouwerij De Prael en zwaaide met mijn bankpasje ten teken dat ik wilde pinnen. De dame achter de bar keerde zich om naar een pinapparaat in een aan het einde van de bar en typte het bedrag in. ‘Is het contactloos?’, vroeg ik. Maar ze was al weer bezig met iets anders. Ik onderzocht het apparaat, legde mijn pasje erop en hield het tegen de zijkant. Blijkbaar niet, dacht ik terwijl ik mijn pas in de gleuf stopte en mijn pincode intoetste.

‘Het is gelukt, hoor’, zei ik even later tegen de barmevrouw. Ze keek echter niet op of om en bleef druk met wat het ook was waar ze mee bezig was, mij het idee gevend dat ik alsnog contactloos gepind had.

 

Written by thehotstepper

mei 13, 2017 bij 8:59 am

Geef een reactie

