Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Stom

leave a comment »

Afgelopen week kreeg ik last van mijn keel. Eerst werd ik schor, toen hees en langzaam verloor ik mijn stem. Het is niet zo dat ik niet meer kan praten maar ik merk dat ik het liefst fluister. Dan doet het gewoon minder pijn.
Toevallig las ik vandaag Meeuwen uit. Begin deze week, voordat ik verkouden werd, besloot ik de roman van Bernlef te herlezen. Hoofdpersoon Arend Wijtman lijdt aan keelkanker en hoewel hij nog kan praten, doet hij dit niet.
In de supermarkt merkte ik dat ik ook geen zin had om te spreken. Op vragen van mijn vriendin reageerde ik door met mijn hoofd te knikken of te schudden. Zij reageerde door steeds zachter te praten. Het geroezemoes om ons heen leek te verstommen en de wereld werd kleiner terwijl we naar elkaar mimeden. Intiemer, best fijn eigenlijk.

Written by thehotstepper

maart 5, 2017 bij 5:31 pm

Geef een reactie

