Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Staredown

leave a comment »

Dik ingepakt, kneep ik pompend in mijn remmen. Het liefst fietste ik gewoon door, maar het zag eruit dat de automobilist die van links kwam niet van plan was om te stoppen. Met een kille blik keek ik hem strak aan. Zonder moeite ijzig en gevoelloos, want het was waterkoud.
De man gaapte mij wezenloos aan. Had hij echt niet door, dat het in zijn auto comfortabeler moest zijn dan op mijn fiets? De tegenstelling maakte dat mijn gevoel van onrechtvaardigheid door hem alleen kon worden tenietgedaan, door mij voorrang te verlenen.
Toen stopte de auto eindelijk. Vlakbij mijn voorwiel. Langzaam fietste ik ervoor langs. Het was alsof de man door mij heen keek. Eenmaal afgeslagen, hoorde ik hem achter mij rustig optrekken alsof er niets was gebeurd. Driftig vervolgde ik mijn weg. Trots. Ik had een klassieke staredown gewonnen.

Written by thehotstepper

februari 10, 2017 bij 1:50 pm

Geplaatst in 140, column

Tagged with , , , , , ,

Geef een reactie

