Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Messias

with one comment

Het kerkje was wit. Net als de huisjes in het Andalusische dorpje die het omringden. Het had een bakstenen toren met een wijzerplaat en een bronzen klok onder een rood pannendak. De massieve houten deur was beslagen met grote zwarte spijkers, maar stond uitnodigend open. Hoewel het nog vroeg was, brandde de zon op mijn zwarte T-shirt. Het portaaltje zag er koel en uitnodigend uit. Ik stapte over de drempel, de schaduw in. Binnen was het doodstil.
Toen mijn ogen eenmaal aan het duister gewend waren, was mijn verrassing groot dat ik een massa biddende mensen aantrof. Blijkbaar was het gebed net afgerond, want de gelovigen sloegen als op bevel, gelijktijdig een kruis, openden hun ogen en keken mij strak aan.
Om mij een houding te geven keek ik op mijn telefoon. Er was wifi en het toestel maakte vreemd genoeg automatisch verbinding. Het trilde in mijn hand. Ik opende het bericht en las: Bienvenido, mi hijo.
De adem stokte in mijn keel en ik staarde ongelovig over het schermpje naar de aanwezigen in de kerkbankjes. Ze staarden met grote ogen terug en wezen simultaan met de wijsvinger van hun linkerhand naar mij. Het gebaar klonk als een zucht.
Ik schudde langzaam mijn hoofd en rende naar buiten alsof de duivel me op de hielen zat.

Written by thehotstepper

maart 7, 2016 bij 8:00 am

Geplaatst in gedachte, verhaal

Tagged with , , , ,

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Haha, the second coming of Jesus.. maar dan op zijn Spaans..

    Etienne Stekelenburg

    maart 7, 2016 at 9:57 am


Geef een reactie

