Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Huppelen

leave a comment »

‘Papa, geef handje!’ Zichtbaar dankbaar en opgelucht legde hij zijn kleine handje in de mijne. Sinds hij met zijn fietsje pardoes omwaaide is hij een beetje bang van de wind. Ik ben blij dat ik die angst zo eenvoudig kan wegnemen. Als tweejarige kijkt hij nog letterlijk en figuurlijk tegen mij op.
‘Zullen we gaan huppelen?’, vroeg ik toen het zachtjes begon te miezeren.
‘Dat kan ik niet.’ Glimlachend keek ik naar beneden. Hij meende het en keek me ernstig aan.
‘Maar dan kan ik het je toch leren? Kijk!’ En ik deed het voor. Op de plaats, want ik moest natuurlijk wel zijn knuistje  blijven vasthouden. Hij schudde zijn krullenbol.
‘Huppelen is hartstikke handig. Als je bijvoorbeeld verdrietig bent, dan word je er vrolijk van’, probeerde ik. Hij bleef staan en kijk me met zijn grote ogen aan.
‘Maar ik ben niet verdrietig, ik ben blij.’ Oh?, vormde mijn blik een niet uitgesproken vraag.
‘Ja, want ik ben met jou, papa.’
Even later stonden we bij zijn moeder voor de deur en niet veel later was ik weer op weg naar mijn eigen huis. Het regende inmiddels flink harder. Onnodig om uit te leggen dat ik huppelde. Het hielp een beetje…

Written by thehotstepper

december 8, 2015 bij 8:57 am

Geef een reactie

