Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Hij is terug!

leave a comment »

Toen ik gisteren over de Koninginnebrug fietste viel mijn oog op een mozaïekje. Hij is terug! Wie er achter zit en waarom dat zal wel een raadsel blijven. Dat het een kopie is, staat vrijwel zeker vast, maar dat kan mijn pret niet drukken.

Space Invader op de Koninginnebrug in Rotterdam is terug

Space Invader op de Koninginnebrug in Rotterdam is terug

Precies vijf jaar geleden, op 21 juli 2010, stond het artikel Waar zijn ze gebleven? – Space Invader verdwijnt langzaam uit het stadsbeeld in de Havenloods. Aanleiding was dat het kunstwerkje van de Space Invader van de Koninginnebrug was verdwenen. Ik besteedde er hier aandacht aan, omdat ik eerder als The Hotstepper over het fenomeen had geblogd.

Het feit dat de afbeelding, in exact dezelfde kleurstelling weer terug is, precies vijf jaar nadat over de verdwijning werd gerept kan bijna geen toeval zijn. Of misschien liever wel, want dat maakt het eigenlijk nog leuker.

Written by thehotstepper

juli 22, 2015 bij 8:21 am

Geef een reactie

