Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Rondje Noordereiland

leave a comment »

Het zwemfestijn waarbij een rondje rond het Noordeiland wordt gezwommen heb ik acht jaar geleden leren kennen als Rondje Noordereiland. Ik vind dat nog steeds een toepasselijke naam, dus vandaar dat ik Rotterdam Swim nog steeds zo noem. Op 26 juli a.s. is het weer zover en naast een zwemwedstrijd is er dit jaar ook een gedichtenwedstrijd. Er zijn tientallen – ik meen zelfs meer dan veertig – gedichten ingezonden en tien daarvan worden zondag voorgedragen op verschillende podia op het Noordereiland. Helaas geldt dat niet voor mijn bijdrage, maar die kan je wel gewoon hieronder lezen, of natuurlijk in de gedichtenbundel die wordt uitgegeven door Stichting Aquarius.

Pleurt op

Pleurt op
Water zoekt kant noch wal
Doch vindt haar
Gaande, kabbelend
In een steady flow

Pleurt op
De rivier oordeelt niet
Links, rechts
Vloeit tussen haar oevers
En zoekt haar beurtelings

Pleurt op
De Maas is van ons allen
Oordeelt noch discrimineert
Beide zijden zijn haar even lief
Streelt ze en kust ze

Pleurt op
Het water scheidt niet
Maar verbindt
Slingerende sliert
Schittert tussen Noord en Zuid

Written by thehotstepper

juli 20, 2015 bij 10:56 am

Geef een reactie

