Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Rien ne va plus

with 2 comments

Daar staan ze weer. Het viel te verwachten, want deze week zijn er verkiezingen voor het Europees Parlement. Uiteraard moeten er weer mensen naar de stemhokjes worden gelokt en dus voeren diverse politieke partijen campagne. Of wat daar voor mag doorgaan. Ik merk er dus niet zo heel veel van, behalve dat sympathisanten van Nederlandse politieke partijen die in Brussel in de marge mee mogen doen met gekleurde hesjes folders uitdelen bij Centraal Station.
Brochures aanbieden. Flyeren in nieuwerwets Nederlands. Volgens mij kunnen ze net zo goed gaan vliegeren. Gaan ze bij dezelfde stations en pleinen staan waar ze nu briefjes met loze teksten uitdelen met hun vliegers – leuk partijlogo erop – en kijken wie het hoogste komt. Volgens mij is dat net zo effectief.
Wie heeft eigenlijk bedacht dat het nuttig zou zijn om burgers lastige te vallen door hen te wijzen op komende verkiezingen? Dat werkt toch niet? Ik kom niet uit een ei hoor, Ik weet ook wel dat we weer mogen stemmen. Ga aan de kant, ik wil mijn trein halen.
Nee, ik wil geen folder met beloften die niet (kunnen) worden nagekomen. Mocht ik mij willen informeren, dan doe ik dat wel middels kranten en actualiteitenprogramma’s. In sommige landen geldt een stemplicht, maar eigenlijk zou overal een informatieplicht moeten gelden. Die plicht is wederkerig. De burger haalt informatie en de politiek zorgt dat die informatie aanwezig is. Het is ook een continu proces. Wie heeft verzaakt is nu te laat.
Wie denkt dat het helpt om te elfder ure zijn partij te promoten is wereldvreemd. Too little to late, rien ne va plus. Als ik u nog niet ken, zal ik zeker niet op u stemmen. En nu opzouten, ik wil niet alleen mijn trein halen maar ook een zitplaats, zodat ik mijn krantje fatsoenlijk kan lezen.

Written by thehotstepper

mei 21, 2014 bij 1:04 pm

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Flyeren bij een station of vliegeren bij een station, flyeren is lang zo gevaarlijk niet. Vliegeren daarentegen zou nog wel eens voor schokkend nieuws kunnen zorgen wanneer zo’n sympathisant van een van Balen zijn of haar speelgoed naar een bovenleiding stuurt. Ik heb gisteravond een ergernis verwoord in mijn blog over De Grote Verspilling.

    Etienne Stekelenburg

    mei 21, 2014 at 1:31 pm

    • hahaha! ik heb geen VVD gezien deze keer… maar misschien heb je gelijk. over onkosten wil ik het niet eens hebben. dat gaat mijn bevattingsvermogen te boven.

      thehotstepper

      mei 21, 2014 at 1:49 pm


Geef een reactie

