Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Kwalitatief uitermate teleurstellend

with one comment

Ik weet niet wat ik erger vind, teleurstelling of boosheid. Dat beide vaak hand in hand gaan lijkt onoverkomelijk. Van teleurstellingen word ik boos. Zo ook vandaag, al zou het kunnen dat ik bozer werd van de leugen die mij werd medegedeeld. Ik schrijf heel bewust medegedeeld en niet verteld, want van persoonlijk contact was geen sprake en daar wringt hem de schoen.

Afijn, laat ik bij het begin beginnen. Afgelopen zondag had ik twee aankopen via internet gedaan. Van beide kon ik aangeven wanneer ik die wilde laten bezorgen. Ik koos voor dinsdagavond en ik kreeg de ene na de andere bevestiging. Op dinsdagavond werd ik echter teleurgesteld. Er werd maar een pakketje bezorgd. Goed, beter een vogel in de hand, dan tien in de lucht, dacht ik. Die andere komt dan vast morgen. Ik vond het jammer, maar ook niet zo heel erg. Op woensdag ben ik doorgaans toch thuis.

Vanmorgen checkte ik mijn mail en vond daarin een joviaal mailtje van mijn pakketbezorger. Blijkbaar was de man vroeg opgestaan en had mij terwijl ik nog lag te slapen een berichtje doen toekomen.

PostNLPakkettenOmdat ik ook de rotste niet ben, heb ik direct even op de site gekeken om te zien wanneer ik mijn pakketje kon verwachten: tussen 18.00 en 21.30 uur. Je wilt er toch zijn als zo’n man aanbelt. Ik besloot om niet de gok te wagen even een boodschap te doen. Immers in het mailtje stond: ‘Wij kunnen niet garanderen dat wij het pakket vanavond aanbieden.’ Hoewel het mij stug leek dat een dienstverlener eerder dan afgesproken zijn dienst verleent, bleef ik toch braaf thuis.

Toen ik tegen tweeën de brievenbus beneden hoorde, liep ik naar de voordeur om mijn post te bekijken. Wat schetste mijn verbazing? Tussen de folders en een verdwaalde brief lag ook een berichtje van mijn pakketbezorger, waarin hij mij ervan beschuldigde dat hij mij niet thuis had aangetroffen toen hij het pakketje wilde afleveren. Hoewel het er natuurlijk niet zo letterlijk stond, voelde het wel als een beschuldiging. Ik was immers de gehele dag thuis!

Teleurstelling en boosheid vochten om de eerste plaats. Boosheid won. Ik besloot om een klacht in te dienen en bezocht wederom de site van PostNL Pakketten. Het valt nog niet mee om daar een telefoonnummer te vinden, maar aangemoedigd door boosheid en teleurstelling lukte het mij toch om een 09.00 nummer op te duikelen en à 45 ct per minuut met een maximum van 22 euro vijftig per gesprek besloot ik om mijn hart te luchten, excuses te krijgen en ervoor te zorgen dat het pakket alsnog vandaag, zoals afgesproken, bij mij zou worden bezorgd.

Helaas moet ik genoegen nemen met een score van twee uit drie. Ik heb mijn gal gespuwd en excuses gekregen. De dame van de klantenservice kon echter niet regelen dat het pakket vandaag alsnog wordt bezorgd, want volgens de computer was het onderweg terug naar het distributiecentrum.

Inmiddels ben ik niet meer boos, maar nog wel teleurgesteld. Dat schijnt erger te zijn. PostNL heeft een verwachting gewekt die ze niet kon waarmaken. Als klap op de vuurpijl verspreidt ze een leugen. ‘Vandaag heb ik geprobeerd één of meerdere pakketten bij u af te leveren, maar u was niet thuis.’, staat er zwart op wit op het briefje dat naast mij op tafel ligt. Dergelijke  dienstverlening is kwalitatief uitermate teleurstellend. Gelukkig ben ik niet meer boos, anders zou ik me nu toch van een korte krachtterm bedienen.

 

Written by thehotstepper

mei 21, 2014 bij 2:56 pm

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik heb dezelfde ervaringen. Sinds de privatisering en de vele naamwisselingen is de service tot een minimum gedaald. Zeg maar gerust geen. Gelukkig woon ik in een dorp en niet in een stad, de postbode vindt tegenwoordig altijd wel een mooi plaatsje op mijn erf om het pakket neer te leggen. Maar wanneer er getekend moet worden kan je gerust een dag of drie thuis blijven, je weet maar nooit wanneer ze komen.

    Etienne Stekelenburg

    mei 21, 2014 at 3:41 pm


Geef een reactie

