Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Horen, zien, …

leave a comment »

Ik was in de sportschool aan het trainen, toen ik een jongen zag. Nu is dat niet uitzonderlijk, maar deze jongen had een T-shirt met de tekst Horen, Zien, Zwijgen. Zoals altijd als ik aan het trainen ben, gingen de radertjes in mijn bovenkamer draaien. Ik betrok de spreuk direct op mijzelf en de stukjes die ik hier publiceer. Veelal komen die tot stand doordat ik op een bepaalde tijd op een bepaalde plaats was en daar iets zag of hoorde, en voilà, er over schreef.
Het nieuwe credo klonk mij direct vertrouwd in de oren. Daar moest ik maar ’s een tegeltje van maken, dacht ik bij mijzelf. Maar, zou niemand anders dit ooit eerder hebben bedacht? Dat bleek het geval. Zo is er onder andere en Belgische Facebookpagina met die naam en is er een leermethode voor kinderen die in het Nederlands niet aanspreekbaar zijn die zo heet. Heb ik dat!? Straks word ik nog beschuldigd van plagiaat. Afijn, er is maar een manier om daarachter te komen en dat is om toch het tegeltje te maken en te publiceren. Ik denk dat ik er wel mee wegkom, want ik bedacht het tenslotte zelf. Ik was alleen niet de eerste. Zo gaat dat nu eenmaal.  Loesje (laat ik hier wel de bron vermelden) had gelijk: een goed idee klopt voordat het in je hoofd opkomt.

Horen, zien, schrijven

Written by thehotstepper

mei 4, 2014 bij 9:02 am

Geef een reactie

