Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Museum

leave a comment »

Van de week zat ik met twee vriendinnen op het terras en ineens gebruikte een van beide een oude uitdrukking. Ik moest erom lachen. ‘Kende je die niet?’, vroeg ze. Ik knikte van wel, maar ik had hem al zo lang niet gehoord. Zojuist dacht ik er nog ’s over na.
Wij zijn de jongste niet meer en we kennen elkaar al best een tijd. We hebben inmiddels dus vele goede gezamenlijke herinneringen waaruit we kunnen putten als we weer eens afspreken. Helaas gebeurt dat niet zo veel meer. We hebben het zeker allemaal te druk. Naarmate je ouder wordt, lijkt het alsof er minder tijd is om elkaar te ontmoeten. Vroeger ging dat als het ware vanzelf.
Het voordeel is dat je echt weer even kunt bijpraten. Never a dull moment als we elkaar dus weer ’s zien. Zat nieuwtjes om over te kletsen en als er even niets nieuws te melden valt, dan kunnen we altijd terugvallen op oude herinneringen. Hoewel dit niet is waar onderstaande spreuk over gaat, vond ik de parallel toch treffend en in ieder geval een tegeltje waard.

Museum

Written by thehotstepper

mei 3, 2014 bij 2:11 pm

Geplaatst in spreuk, tegeltje

Tagged with , , , ,

Geef een reactie

