Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Rommelmarkt

with 3 comments

Het is Koninginnedag, herstel Koningsdag. Een historische dag, want voor het eerst. Het is nog even wennen. Voor mij geldt dat sowieso, want ik doe iets wat ik normaal gesproken niet doe. Een eerste keer. En laatste, laat ik dat er meteen bij vermelden. Misschien is er over de invulling van Koningsdag in de toekomst nog onduidelijkheid, maar ik ben er uit: volgend jaar ga ik weer een dagje, of zelfs een weekend naar het buitenland.

Ik sta dit jaar dus eenmalig achter een kraampje op de vrijmarkt. Eerder had ik mijn boekenkasten uitgeplozen met een stofkam en ook had ik een paar verhuisdozen geopend, die de afgelopen zes jaar – sinds mijn laatste verhuizing – stonden stof te vergaren. Het resultaat is dat ik vol goede moed achter een stand met schier onverkoopbare koopwaar sta. Boeken, cd-singles en videobanden.

Mijn buurmannen hadden het wat dat betreft beter voor elkaar. Zij staan met bakken vol langspeelplaten. Vinyl: het nieuwe zwarte goud. Lp’s zijn hip. Mocht ik dat nog niet weten, dan weet ik dat nu. Het wordt mij hoe dan ook pijnlijk duidelijk gemaakt. Want, ik zit min of meer voor  jan met de korte achternaam achter mijn desalniettemin goed gevulde stalletje en bij mijn buren loopt het storm. Het is gewoon dringen.

Continu staan er zes à zeven man in de bakken te graaien. Ik mag blij zijn met dat aantal geïnteresseerden per uur. Ik vind het niet eerlijk. Uiteraard is mijn mening sterk beïnvloed door giftige kift, maar ik vind het dus niet kunnen, hè. Oneerlijke concurrentie, dat is het. Een vrijmarkt is niet hip. Het is goddomme niet voor niets een rommelmarkt!

Written by thehotstepper

april 27, 2014 bij 7:43 am

3 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een plaat van Cor Steyn met zijn Magische Orgaan is natuurlijk niet überhip maar zeker geen rommel, niet dat ik een exemplaar zou kopen. Maar je zal maar fan zijn en sinds 1972 op zoek zijn geweest naar dit pareltje in de bakken vol met prut. Het is dat het mij veel te druk is anders zou ik er een beroep van maken, het scharrelen naar het zwarte goud dat vinyl tegenwoordig is. Veel plezier in het buitenland volgend jaar.

    Etienne

    april 27, 2014 at 11:01 am


Geef een reactie

