Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Retorische vraag

with one comment

‘Schat, waar is mijn OV-kaart? Hij ligt niet op het kastje.’  Soortgelijke vragen en mededelingen klinken regelmatig in ons huis. Vroeger liet het antwoord zich niet raden, maar tegenwoordig roept een vraag waar iets is gebleven een standaardantwoord op. Goed, laatst was ik vergeten waar ik de auto had geparkeerd. Dat was andere koek, maar in het geval van een verdwenen linker kinderschoen, het flesje tabasco, een pollepel of de afstandsbediening is de vraag stellen hem beantwoorden.

Waar we eerst nog een eigen Zwartegatentheorie erop nahielden, weten we tegenwoordig onze eigen Bermudadriehoek perfect te lokaliseren. In Huize Stepper dus geen oneindig gezoek, een race tegen de klok, omdat de zwarte doos uiteindelijk stopt met het uitzenden van een noodsignaal. Nu is het verdwijnen van een pak stroopwafels, een flesje nagellak of een koffiekopje – al dan niet met inhoud – natuurlijk niet te vergelijken met de vermissing van een Boeing 767 inclusief bemanning en passagiers, maar een columnist wordt geacht de actualiteit niet te veronachtzamen.

Het is hooguit vervelend dat het cd-hoesje van mijn laatste aankoop tijdelijk misplaatst is en ik de cd niet netjes kan opbergen. Er zijn ergere dingen. Ik kan de plaat nog een keer draaien en me ondertussen afvragen of ik niet beter weer op vinyl kan overstappen. Niet alleen zijn lp’s groter, dus ik raak de hoes minder snel kwijt, het is ook nog eens hip.

Ik besloot de knoop door te hakken onder het genot van nog een bakkie pleur. ‘Schat, heb jij de koffiekopjes opgeruimd? Die van mij stond net nog op de salontafel,’ riep ik naar boven, waar mevrouw Stepper net meneertje voor een middagdutje naar bed bracht. Het antwoord laat zich inmiddels raden, maar ik ben soms wat verstrooid. Gelukkig wordt mij veel vergeven, dus opgewekt riep ze terug: ‘Kijk ’s in de kolenkit!’

Written by thehotstepper

april 11, 2014 bij 9:12 am

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. Als ze niet in de kolenkit liggen zijn ze vast in het klompenhok terecht gekomen..🙂

    stoppel

    april 11, 2014 at 11:06 am


Geef een reactie

