Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Goed genoeg

leave a comment »

Onderstaande spreuk komt van een site van een goede vriendin. Eén van de principes van die site is zelfacceptatie en je vindt er ook mooie voorbeelden van omdenken. Ze gaat uit van wat is, in plaats van wat zou moeten zijn. De leus is geïnspireerd op het womanifesto van mijn vriendin en ik heb alleen de ik-vorm veranderd in de jij-vorm, omdat het de spreuk universeler maakt en beter geschikt voor een tegeltje.
Ze telt zeventien lettergrepen en voldoet daarmee aan de (westerse) definitie van een haiku. Wat mij betreft verdient het motto tenminste een plekje naast de in- en uitgang van elke school in Nederland, opdat kinderen en jong volwassenen zich (later) niet laten gek maken.

Goed genoeg

Momenteel werkt de schrijver van de site aan een programma dat Food for Thought heet. Je kunt je er hier voor inschrijven. Zelf zegt ze erover ‘It’s real good stuff’ en hoewel ik niet tot de doelgroep behoor, kan ik dat volmondig bevestigen. Je komt er bovenstaande pareltjes van wijsheid tegen. Een aanradertje dus…

Written by thehotstepper

november 17, 2013 bij 12:11 pm

Geef een reactie

