Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Moeder

with 3 comments

Als blogger ben je nooit alleen. Je krijgt reacties van andere bloggers en gaat zo vanzelf andere blogs lezen. Zo las ik laatst een mooie blog van Iris van Loon uit Antwerpen. Het ging over haar moeder. Het deed me meteen denken aan mijn eigen moeder. Hoewel ik denk dat zij mij inmiddels wel heeft weten los te laten, zit het geheim in ‘weten’. Moeders weten nu eenmaal.

Moeders weten wat hun kind nodig heeft. ‘Doe je voorzichtig’, is zo’n typische moeder-uitspraak. ‘Zorg je goed voor jezelf’, voilà, nog een. Natuurlijk doen we dat. We zijn het verplicht aan onze moeders. Inmiddels ben ik zelf vader en ik zie hetzelfde gebeuren met mijn zoontje. Niet dat ik hem verwaarloos of zijn goddeloze gang laat gaan met tien maanden, maar mama zorgt net iets beter voor hem. Mama wéét ook net iets meer.

Mijn vrouw, mijn lieve vriendin is nu ook moeder. Het gaat haar goed af. Ze is gemaakt om moeder te zijn en zal nooit ophouden om te zorgen voor haar zoon. Ze is daarnaast ook een fantastische vraagbaak, zodat ik een net iets betere vader ben dan ik uit me zelf ooit had kunnen zijn. Moeders halen het beste in je boven. Daarom deze blog met deze titel en onderstaande tegeltje.

Mijn moeder

Written by thehotstepper

november 1, 2013 bij 6:09 pm

Geplaatst in meneertje, tegeltje

Tagged with ,

3 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. mooi!

    irisvanloon

    november 2, 2013 at 9:57 pm

  2. Mijn moeder is 6 mei 78 jaar geworden, ze is monter, stoer en jeugdiger dan haar leeftijd doet vermoeden. Zij is een moeder zoals een moeder zou moeten zijn, nog immer zorgzaam, soms bezorgd om haar zoon en altijd bereid om te helpen

    Zelf ben ik inmiddels 50 jaar geworden, ik ben nog altijd kind als ik bij mijn moeder ben. Nog altijd vind ik het fijn als mijn ma me vertroetelt met een lekkere maaltijd die alleen zij kan maken. Het eten dat ik al mijn hele leven eet, die vertrouwde smaak van thuis. Dan is een gehaktbal van ma al genieten geblazen. Als ik weer een bakje meekrijg voor in de vriezer, dan kan ik bij mijn eigen thuis ook genieten van moeders kookkunst.

    Etienne

    mei 11, 2014 at 8:59 am


Geef een reactie

