Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Poepexplosie

leave a comment »

Het kan altijd erger, dacht ik, terwijl ik me over een overvolle luier boog. Terwijl mijn zoon naar me lachte, bedacht ik hoe deze gedachte zowel als pessimistisch als realistisch bestempeld kan worden.

Zonder verder filosofisch te willen worden, stelde ik vast dat het in dit geval een realistische gedachte was. Nog niet eerder was ik geconfronteerd met een vollere luur. Wie hier het lijdend voorwerp was, daar wilde ik vanaf wezen. Terwijl ik meneertje verschoonde, had ik echter sterk het vermoeden, dat ik het was die door hem in de luren werd gelegd.

Bij een gemiddelde verschoonbeurt gebruik ik twee verfrissingsdoekjes. In dit specifieke geval benutten we er vijf! ‘Poepexplosie’, mompelde ik. Mijn zoon kirde. ‘Poepexplosie!’, riep ik wat harder. Mijn zoon lachte. ‘POEPEXPLOSIE!’, baste ik half gruntend. Mijn zoon schaterlachte en gilde dat het een lieve lust was. Met een hand hield ik hem in bedwang op het aankleedkussen, terwijl ik met mijn andere hand de deksel van de luieremmer tilde om mij te ontdoen van zijn lieve last.

‘Lach jij maar’, zei ik tegen mijn nog immer in een deuk liggende zoon. ‘Het lijkt wel een spuitluier, of moet het dan tot je oksels zitten?’
Hoofdschuddend keek ik naar meneertje. Negen maanden oud en nog een lange weg te gaan. Hoewel ik hem wil opvoeden tot een knaap die met beide benen op de grond staat, hoop ik dat hij nog lang kan genieten van kleine dingen en onbevangen in het leven blijft staan. Bij een dergelijk streven geeft zwartgalligheid geen pas en daarom sprak ik een laatste  gedachte niet hardop, maar hield haar voor me. Het kan altijd erger, kereltje, nu lach je nog, maar wacht maar tot ik later moet worden verschoond.

Written by thehotstepper

september 24, 2013 bij 8:16 pm

Geef een reactie

