Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Botte obers

with 4 comments

Gisteren stond er een artikel in de Volkskrant, dat Parijs zijn botte obers beu is. Het stuk is overgenomen uit  The New York Times. De schrijfster ervan, Liz Alderman, en ik verschillen duidelijk van mening. Vorig jaar was ik voor het laatst in Parijs en mijn ervaringen daar maakten dat ik op Hier loop ik warm van een blog schreef, waarin ik een heel andere ervaring beschreef. Misschien scheelt het dat ik een woordje Frans spreek. Volgens Karin Fawcett, de directeur van BonjourParis.com, een website die reizen aanbiedt naar Frankrijk en Parijs, helpt het als je zelf ook een beetje beleefd bent. ‘Met een simpel bonjour of s’il vous plaît kom je een heel eind.’
Vandaag stond er in Stekel, het briljante hoekje op de pagina Opinie & Debat, opnieuw een stukje over de Franse obers. Hieruit blijkt dat Carlijne Vos het met mij eens is. Omdat het onderwerp kennelijk actueel is, besloot ik via deze weg mijn column van vorig jaar nogmaals onder de aandacht te brengen. Reacties zijn welkom.

Written by thehotstepper

augustus 23, 2013 bij 12:10 pm

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zeer veel mensen ‘hebben het niet zo’ op Frankrijk en de Fransen omdat deze arrogant, onvriendelijk en niet behulpzaam zouden zijn.
    Ik denk dat je aan de hoeveelheid weerzin van de toerist , omgekeerd evenredig, kunt afmeten in welke mate de genoemde kenmerken juist op hem zelf van toepassing zijn.
    Ziedaar de Eerste Franse Wet van Lutek.

    Lutek

    augustus 23, 2013 at 12:22 pm

    • Voilà! Ik vind hem mooi. Gaan we tot 10 of wordt het een top 3 van Franse Wetten van Lutek?

      thehotstepper

      augustus 23, 2013 at 12:24 pm

      • haha – ik zal eens graven om te zien of ik er nog meer heb…

        Lutek

        augustus 23, 2013 at 12:29 pm

  2. (… moet zijn: rechtevenredig;
    ik begon de zin eerst anders. Mijn excuses)

    Lutek

    augustus 23, 2013 at 12:23 pm


Geef een reactie

