Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Nachtmerrie

leave a comment »

Tijdens het speuren naar kophaiku’s stuitte ik in een artikel op de volgende tekst: Tijdens de Occupy-protesten riepen veel jongeren ‘wij dromen omdat de werkelijkheid onverdraaglijk is,’ verwijzend naar de mantra dat er geen alternatief is voor het huidige economische systeem waarin winst boven mens en milieu gaat. Wij dromen omdat de werkelijkheid onverdraaglijk is.  Brrrrr! Dromen omdat de werkelijkheid onverdraaglijk is, klinkt als leven in een nachtmerrie, in plaats van dat je hem droomt. Toch vind ik de slogan pakkend en intrigerend. Hoe zou het eruit zien in Delfts blauw, vroeg ik mij af. Het resultaat valt mee, is best te pruimen en prikkelend. Q.E.D.

Wij dromen

Written by thehotstepper

april 5, 2013 bij 2:26 pm

Geef een reactie

