Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Au au tintelvingers

leave a comment »

Het schijnt koud te zijn buiten. Niet zo raar, het is winter. Een blik naar buiten stemt niet blijmoedig. Een blik op de het schermpje van mijn i-Pad leert me dat het in Rotterdam precies nul graden is. Mooi. Het kan vriezen, het kan dooien. De meeste mensen worden er niet blij van. Ik ben één van die mensen. Toch is er ook een andere kant aan de medaille. De kou haalt soms het beste in mensen boven. Zo ook bij een vriendin die op Facebook schreef ‘Au au au tintelvingers’. Mooi vind ik dat. En dat schreef ik haar dus: ‘Klinkt als de eerste regel van een mooi gedicht. Je schudt het zo uit je mouw! Heb je nog meer?’ Helaas bleek dat niet het geval, maar ik besloot om het er niet bij te laten zitten. Uit esthetisch oogpunt deed ik het met een au minder. Less is more tenslotte. Het schrappen deed in ieder geval geen pijn. Het resultaat kan je hieronder lezen. Mariëlle, deze is voor jou!

Au au tintelvingers
Met een roze blos
op mijn wangen
zet ik mijn fiets op slot

De schakels van de ketting
hebben te lang
in de kou gehangen
Het sluiten gaat niet vlot

Au au tintelvingers
Mijn blosje is rood aangelopen
als met een venijnige klik

Het slot gesloten in plaats van open
en ik eindelijk opgelucht
op mijn – au au – tintelvingers zucht

Written by thehotstepper

februari 12, 2013 bij 12:29 pm

Geplaatst in gedicht

Tagged with , , ,

Geef een reactie

