Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Haiku

with one comment

Vanmorgen las ik in de Volkskrant een artikel in het Economiekatern. Meestal sla ik dit deel van de krant over. Dankzij de prachtige kop, die leest als een haiku, verdiepte ik mij vanmorgen echter in een reportage over illegale valutahandel in Venezuela. Het is een triest verhaal, waar ik verder niet op in zal gaan. Wel wil ik graag de twaalflettergrepige kop hier delen. Het stemt mij vrolijk dat in zelfs in taaie economische kost poëzie kan schuilen. Ik moedig journalisten hierbij van harte aan om het voorbeeld van de correspondent van het artikel, Marjolein van de Water, te volgen. Zonder de aansprekende titel had ik de reportage niet gelezen.

In Venezuela
heet dollar
groene sla

Written by thehotstepper

februari 7, 2013 bij 9:54 am

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] week schreef ik hier een kort bericht naar aanleiding van een haiku-achtige kop in de krant. Inmiddels lees ik de krant […]


Geef een reactie

