Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Koude thee

leave a comment »

Meneertje ligt te slapen. Doet ie goed. Als er kampioenschappen slapen zouden zijn, dan zou hij het ver schoppen. Maar waarom voelt het dan toch alsof ik tijd te kort kom? Het zal de automatische prioritering wel zijn, die hier geruisloos, doch onverbiddelijk zijn werk doet. Immers, meneertje gaat voor. En hoewel hij veel slaapt, wil dat niet zeggen dat hij lang slaapt. Dat moet er nog eens van komen. Lijkt me ideaal, in plaats van ‘veel x kort = lang’ gewoon een paar keer lang. Kan ik als hij wakker is net zo hard van hem genieten als nu, maar dan kom ik misschien in de tussentijd ook ergens aan toe.

Begrijp me overigens niet verkeerd. Ik klaag niet, maar ik zou liegen als ik zou beweren dat ik niet moet wennen aan onze nieuwe gezinssituatie. Eigenlijk wordt ik eindelijk eens met mijn neus op de feiten gedrukt, dat ik gewoon een heel druk baasje ben. Altijd bezig, geen minuut liet ik onbenut. Was ik niet aan het schrijven, dat wilde ik lezen. Was ik niet thuis, dan vond je me in de stad. Terrasje hier, cafeetje daar. Bandje kijken, tentoonstelling. Heb je die nieuwe film al gezien? Nogmaals ik klaag niet, maar ik loop wederom tegen een fenomeen aan dat ik eerder ook al eens met behulp van een tegeltje beschreef.

Onlangs wist een vriendin, die zelf al ruim twee jaar moeder is, het treffend te beschrijven. De spreuk, een waarheid als een koe, hoefde ik niet eens op te schrijven. Ze zei hem tussen neus en lippen door, maar hij is me als vanzelf bijgebleven. Uiteraard deel ik hem graag, dus heb ik hem vereeuwigd in mooi delfts blauw.

Koude thee

Written by thehotstepper

januari 13, 2013 bij 4:23 pm

Geef een reactie

