Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Domme vragen

leave a comment »

Ik was afgelopen week vrij. Toch weerhoudt dat me er niet van om zo nu en dan mijn e-mail te controleren. Dat geeft me rust. Het voelt ook geenszins als werk. Meer een stukje bevestiging voor mijzelf dat ik alles netjes heb achtergelaten. En mocht er toch iets heel belangrijks in mijn mailbox staan, wat alleen ik kan oppakken, en ik weiger dat te geloven, dan is het toch een kleine moeite om een collega te bellen en op weg te helpen? Afgelopen week was dat niet aan de orde. Ik ontving nauwelijks mail en de boodschappen en vragen die wel aan mij werden verstuurd konden wel even wachten. Toch zat er een mailtje bij wat mij intrigeerde. Het was een reminder aan een vraag die mij ruim zes weken geleden was gesteld en waarop ik schriftelijk geen antwoord had gegeven. Ik kan mij echter wel herinneren dat ik de dame in kwestie heb opgezocht en uitgelegd dat de vraag die zij stelde niet relevant was, omdat wat zij wil gewoon (nog) niet kan.

Inmiddels zijn we dus enige tijd verder en aan de minimale randvoorwaarden om e.e.a. mogelijk te maken is niet voldaan. Sterker nog, er is niets veranderd. Toch weerhoudt dat haar er niet van om mij dezelfde vraag nogmaals te stellen. Ze heeft niet  eens een nieuw bericht getypt, maar  gewoon de vorige mail doorgestuurd met een korte mededeling: ‘Ik heb nooit een antwoord gehad op mijn vragen, kan je die alsnog sturen?’ Het inspireerde mij tot onderstaande tegeltje, waarvoor ik dan wel weer dankbaar ben. Ik vrees echter dat ik te veel fatsoen heb om het haar  te geven. Na mijn vakantie zal ik dus toch maar schriftelijk reageren en proberen om niet al te sarcastisch te wijzen op de onmogelijkheden die zij nastreeft.

Written by thehotstepper

november 17, 2012 bij 10:10 am

Geplaatst in spreuk, tegeltje

Tagged with , , ,

Geef een reactie

