Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Het is lastiger iets bewust te laten

with one comment

Het overkomt me nog wel eens dat ik voor iets ‘even’ achter mijn computer kruip en dat ik dan uren bezig ben met schrijven. Er schiet me dan iets te binnen en dat wil ik dan uitwerken. Het zal inspiratie zijn. Afijn, ik zit dan onbewust te schrijven, want ik was het niet van plan. Zo kan het voorkomen dat ik nog even mijn mail wil checken voordat ik het huis verlaat en dat mevrouw Stepper met haar jas aan in de gang staat en naar boven roept: ‘Wat ben je aan het doen? We gingen toch weg?’ Dat is dan mijn wake up call. Vanaf dat moment ben ik mij zeer bewust van wat ik aan het doen ben en hoewel ik haar dan natuurlijk niet wil laten staan, kost het me moeite om me los te rukken van mijn scherm. Fraai is anders, maar het leverde me het volgende inzicht op:

(Overigens zou ik terwijl ik dit zit te typen onder de douche moeten staan, want er komt zo visite. Inzicht is dus helaas niet per se de oplossing van het probleem…)

Written by thehotstepper

oktober 28, 2012 bij 12:57 pm

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Begrijp me overigens niet verkeerd. Ik klaag niet, maar ik zou liegen als ik zou beweren dat ik niet moet wennen aan onze nieuwe gezinssituatie. Eigenlijk wordt ik eindelijk eens met mijn neus op de feiten gedrukt, dat ik gewoon een heel druk baasje ben. Altijd bezig, geen minuut liet ik onbenut. Was ik niet aan het schrijven, dat wilde ik lezen. Was ik niet thuis, dan vond je me in de stad. Terrasje hier, cafeetje daar. Bandje kijken, tentoonstelling. Heb je die nieuwe film al gezien? Nogmaals ik klaag niet, maar ik loop wederom tegen een fenomeen aan dat ik eerder ook al eens met behulp van een tegeltje beschreef. […]


Geef een reactie

