Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Minder leuk

with one comment

11 augustus 2012 – Mijn tegeltjesleverancier is nog steeds met vakantie. Op zijn deur hangt een briefje.

‘VAKANTIE! Wij zijn gesloten t/m 3 augustus 2012.

U kunt in deze periode niet bestellen.

Na 3 augustus zijn wij weer bereikbaar.’

De letters zijn rood en het briefje is niet wit, maar toont het beeld van de vloedlijn op een tropisch eiland. Wit zand voor aan, dan zilverachtig water dat steeds blauwer wordt. Voorbij de vloedlijn, waar het blauw is getooid met wit schuim, daar waar de zee de hemel raakt is het blauw het donkerst. Marine, wat een goede term om donkerblauw mee aan te duiden. Maar ik wil geen marineblauw, ik wil delftsblauw.

Het doet me denken aan een gesprek dat ik onlangs met een vriendin had over de tegeltjesserie in het algemeen en over spreuken in het bijzonder.  ‘Ik weet een goeie spreuk voor je’, zei ze lachend. Ik keek haar vragend aan, terwijl ze het voor me op een servetje schreef. Toen vond ik het vooral melig, maar nu weet ik dat ze gelijk heeft.

Een tegel zonder spreuk

is toch minder

leuk

Written by thehotstepper

augustus 11, 2012 bij 8:33 am

Geplaatst in Uncategorized

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. vind ik leuk!

    mieke kaelen

    augustus 11, 2012 at 11:25 am


Geef een reactie

