Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Samenvatting

with one comment

Ik zat afgelopen weekend in het park en toen kreeg ik feedback over mijn columns. Heel specifiek was het niet, maar het was terugkoppeling en daar ben ik gevoelig voor. Bedankt! Je weet wie je bent. Later kreeg ik via Facebook een aanvulling: “Ik vind het vooral leuk als je actuele nieuwszaken beschrijft. Ik hoor je het dan ook live zeggen in mijn hoofd. Soms je ergernis of soms je positieve toon.” Nogmaals bedankt. Nu zit ik echter, aangemoedigd, met een compulsieve neiging om niet alleen mijn eigen krant, die waar ik een abonnement op heb, maar willekeurig welke andere krant te lezen.

Lastig daarbij is dat het zomer is. Metro geeft geloof ik geen kranten uit. Vorige week waren de groene bakken gevuld met vakantieëdities, die vooral voor puzzelaars lijken bedoeld. Op elke pagina een andere woordzoeker, kruiswoordpuzzel of sudoku, maar verder  was het blad zonder nieuwswaarde.

Spits is ook goed bezig deze zomer. Er staan wel medewerkers krantjes uit te delen, maar de oplage is beduidend lager dan normaal. Ik heb mijn werktijden niet aangepast omdat het zomer is, maar toch zijn de krantjes flinterdun en rond half acht, acht uur meestal op. Geen nood, want over het algemeen hebben Spits en Metro toch vooral ANP berichten die ik in mijn betaalde ochtendkrant ook kan lezen, met toelichting of commentaar bovendien. Hierdoor merk ik dat ik De Pers mis. Gratis, maar niet goedkoop was hun slogan. Ik kan er weinig aan toevoegen. Ik vond De Pers  acceptabel als alternatief voor abonnementskranten en daarmee hun initiatief zeker niet voor niets.

Genoeg terzijde, terug naar het onderwerp. Dankzij de positieve weerklank die ik dit weekend ontving, wil ik uiteraard zo spoedig mogelijk een column posten, maar vandaag had ik geen tijd om mijn ochtendkrant aandachtig te lezen. Nu is de papieren editie van de Volkskrant geduldig, maar actualiteit heeft zo zijn houdbaarheid. Daarom volgt hier speciaal voor jou en al mijn andere lezers aan de hand van de krantenkoppen (in willekeurige volgorde) een samenvatting van vandaag.

Syrische premier ontvlucht land. Opgeleid voor werk dat er niet is. Te lang is testosteron alles bepalend geweest. PvdA kan de grootste worden. Gay Pride. Hogere opleiding betekent niet meteen hoger salaris. Kruidenier negeert vakman. Rus blijft in detentie. Ik verweer me, want ik heb niets misdaan. Het gelijk van Jolande Sap.

 

Written by thehotstepper

augustus 7, 2012 bij 3:51 pm

Eén reactie

Subscribe to comments with RSS.

  1. por!

    dredelatourette

    augustus 7, 2012 at 4:16 pm


Geef een reactie

