Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Verkocht

leave a comment »

Het was alsof we in een speeltuin waren. In een omgeving, bedoeld om te ondervinden en te experimenteren. Hoe lang geleden is het dat ik binnenstapte in een mij onbekend milieu, waar ik, nadat ik de kat uit de boom had gekeken, eerst enigszins terughoudend, maar dan enthousiast zelf aan de slag ging met de attributen die er nu eenmaal waren om te worden aangeraakt, om te gebruiken, om mee te experimenteren?

Nadat we kennelijk te lang en omzichtig als katten om de hete brij hadden gedraaid, kregen we instructie en al gauw was het hek van de dam. We gingen op ontdekkingstocht. Zowel onze cognitieve als motorische vaardigheden werden behoorlijk op de proef gesteld. Al die speeltjes lijken wel op elkaar, maar daarom zijn ze nog niet hetzelfde. Daar kwamen wij al snel achter, toen we onze schroom waren verloren en ons energiek op de verschillende toestellen stortten. Sommige hadden we snel door maar waren daarom niet direct favoriet. Met andere hadden we meer moeite, maar hoewel ze een uitdaging vormden, verdienden ze het niet per definitie door ons te worden uitverkoren. In sommige gevallen streden comfort en  gemak met stijl en uitstraling  Het oog wil ook wat.

Drie uur hebben we ons er vermaakt. Hoewel ik ons er uit vrije wil naar toe had gereden, had ik van te voren niet verwacht dat we onze tijd er zo lang, zo relaxed en zo plezierig zouden kunnen doorbrengen. Ik ben tenslotte ook ooit wel eens willens en wetens naar een tuincentrum op Tweede Paasdag en de Efteling op een dag in mei gereden. Beide voldeden aan het stereotype beeld: te veel mensen, te weinig ruimte, huilende kinderen, stressende ouders, en lange, lange rijen. Nee, dan ons bezoek aan Babydump in Spijkenisse.

Anders dan de naam doet vermoeden, waren er geen huilende of gillende koters, er was niet eens een ballenbad. Wel werden we er aangemoedigd niet alleen te kijken met onze ogen en mochten we overal met onze handjes aanzitten. Hoeveel reiswiegjes, kinderzitjes en Maxi-cosi’s ik daar niet op meer of minder eenvoudige wijze van onderstellen heb geklikt, is me momenteel even ontschoten. Ik kan me alleen de prijs herinneren van de veel te mooie, hippe en über-gestylede kinderwagen, waar wij ons hart aan verloren. Ik vrees dat de dagwaarde van mijn auto minder is dan de vraagprijs. Ik vrees ook dat het ons niet zal weerhouden binnenkort tot de aanschaf over te gaan. Ik vrees dat vooral omdat de verkoper het volgens mij ook weet, want hij liet ons met een knipoog gaan, zwaaide ons hartelijk uit en riep uitbundig ‘Tot ziens!’.

Written by thehotstepper

augustus 4, 2012 bij 7:30 am

Geef een reactie

