Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Milieuzones? – effe stoom afblazen

leave a comment »

Zijn ze me daar betoeterd?, denk ik als ik lees dat er plannen zijn om oude auto’s te weren uit de bebouwde kom. Zelf heb ik een benzineauto uit 1998. Die is inmiddels dus bijna 15 jaar oud. Mijn  auto staat vaker stil, dan dat ie rijdt. 6000 kilometer reed ik vorig jaar, en daarvan reed ik er een dikke 2000 niet eens in Nederland. Dat het in het artikel om auto’s van 25 jaar en ouder gaat, dat maakt mij niet minder verontwaardigd. Kijk naar de laatste alinea met de plannen van de gemeente Utrecht. Die willen in 2015 al benzineauto’s ouder dan 12 jaar weren uit hun stad. Ik kan daar echt boos over worden. Mijn auto is oud, maar zeker gezien het gebruik niet afgeschreven. Juist doordat ik dagelijks zo veel met de fiets en de trein reis, is mijn auto relatief helemaal niet vervuilend. Het zou daarom asociaal en van de gekke zijn als ik door maatregelen in het kader van duurzaamheid en  milieu mijn auto zou moeten inruilen voor een nieuwer model, omdat ik er anders niet meer mee in zogenoemde milieuzones in de bebouwde kom mag komen. Dat noem ik pure verspilling, het tegendeel van duurzaamheid!

Zo, dat lucht op…

 

Written by thehotstepper

augustus 3, 2012 bij 9:32 am

Geef een reactie

