Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Gratis badhanddoek

leave a comment »

Sporten is gezond. Dat weet ik, dat weet u, dat weet eigenlijk iedereen. Zelfs bij mij in de prachtwijk is het doorgedrongen. Het gevolg is dat het drukker is in de sportschool dan ooit te voren. Dat je er al voor € 15,95 in de maand onbeperkt terecht kan zal daarbij een rol spelen. En vlak ook de regenachtige zomer niet uit. Mensen blijven dromen van het strand en denken, als ze naar zichzelf in de spiegel kijken dat er nog steeds iets aan die vetrollen en hangbuiken te doen is voordat het echt zomer wordt.

Normaal gesproken zie je in januari en februari veel nieuwe gezichten in de sportschool. Mensen hebben goede voornemens en willen de overtollige pondjes kwijt die ze het afgelopen jaar en met name in de laatste donkere decemberweken hebben verzameld. Sportscholen stunten dan met abonnementen en geven er graag een premium bij, zoals bijvoorbeeld een handige drinkfles of een handdoek. Kennelijk werkt dat, getuige de drukte, die aanhoudt tot medio maart, begin april. En dus hebben ze bij mij op de gym een actie bedacht: Basic Fit Summer Deals – Schrijf je nu in en krijg een gratis badhanddoek.

Aangelokt door de vrolijke oranje lap textiel en het vooruitzicht dat het deze zomer nog niet te laat is om als gespierde Adonis of aanlokkelijke Aphrodite te flaneren langs boulevards en stranden, is er dus weer een opleving van het ledental te bespeuren. Gevolg, de sportzaal kleurt vrolijk oranje en zelfs voor de ervaren sporter is het soms even zoeken naar een geschikt toestel voor het trainen van die ene spiergroep. In mijn geval is een alternatieve oefening deze weken eerder regel dan uitzondering. Erg? Nee, totaal niet. Ik gun iedereen ruimte en de mogelijkheid om zichzelf sportief te ontplooien.

Waar ik me echter wel aan erger zijn die handdoeken. Kan daar misschien een handleiding bij? In het huisreglement. is in regel 12 te lezen dat het gebruik van een handdoek tijdens de training verplicht is. Heel goed dat al die nieuwe leden dus hun welkomstgeschenk meebrengen. Mogelijk zijn ze er  bij inschrijving expliciet op gewezen. Maar waarom heeft men dan ook niet verwezen naar regel 14? Gebruik apparatuur alleen voor de daarvoor bestemde doeleinden. Bij dezen doe ik het dan maar in zo begrijpelijk mogelijke taal: Beste nieuwe leden, een fitnessapparaat is geen kapstok!

Written by thehotstepper

juli 28, 2012 bij 11:15 am

Geef een reactie

