Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Nederland – Duitsland

leave a comment »

Vanavond Nederland-Duitsland of is het andersom? In ieder geval spelen we weer eens tegen onze Oosterburen. De laatste keer dat we dat deden verloren we met twee punten verschil; Duitsland 3, Nederland 1. Ik hoop dat het vanavond anders gaat. Het moet ook wel, want eigenlijk spelen we na het verlies tegen Denemarken mogelijk vanavond onze finale van het EK 2012. Het is erop of eronder. Dat begrijp ik zelfs. En dat wil wat zeggen, want verstand heb ik er niet van. Dat neemt echter niet weg, dat ik niet stiekem kan genieten van het EK en (met name) de hysterie eromheen. Ik ben vandaag heus mensen tegen gekomen die nerveus waren en zich niet konden concentreren. En dat zijn dan mensen die ik de rest van het jaar serieus moet nemen!? Een adjunct-directeur bij ons had een oranje stropdas om. Het kleurde totaal niet bij de blos op zijn wangen. Nu heeft hij die van nature al, maar het werd vandaag met het uur erger. De das vloekte ieder uur meer en de manager maar drentelen… Man, neem een dag vrij, dacht ik. Dan kan je dat ook van je mensen vragen als ze zich morgen ziek melden. Want dat veel mensen dat morgen zullen doen, staat voor mij als een paal boven water. Hoe dan ook zal de alcohol rijkelijk vloeien vanavond en of we nu winnen of verliezen, morgen heeft de meerderheid van de supporters een kater!

Maar goed, terug naar de wedstrijd, want je zou bijna vergeten dat het daarom gaat. Voetbal is oorlog, is een bekende uitspraak. In dat kader hoorde ik een leuk grapje vandaag van mijn goede vriend Ronald. Hij verwacht dat de Duitsers zullen scoren tussen minuut 40-45. Ik ga daar graag in mee en ik voorspel dat het vanaf minuut 39 spannend wordt. Het wachten is op de bevrijdende treffer. In die zin gok ik dat rond minuut 89 de muur het niet houdt. Muren hebben de neiging in 89 in te storten. Iemand anders opperde dat wij ons moment zullen krijgen rond minuut 88. Ik ga daar graag in mee, maar hoe graag ik zou willen voorspellen wat de uitslag wordt, ik ben helaas geen Octopus Paul. Het zou fijn zijn als we een ronde verder komen. Het schijnt goed te zijn voor de economie. Kan Oranje ons uit de crisis halen, of bezorgt het ons een depressie? Ik vrees het ergste. Om terug te komen op de door mij voorspelde kater… wordt het oranje boven of oranjebitter? Over een paar uur weten we het.

Written by thehotstepper

juni 13, 2012 bij 6:46 pm

Geef een reactie

