Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Dancing Queen

leave a comment »

Muziek is één van de mooiste dingen die er bestaat. Ik kan me niet voorstellen dat ik een dag zonder zou moeten doen. Als er even geen radio of andere audioapparaat in de buurt is, dan heb ik gelukkig altijd muziek in mijn hoofd. Uiteraard lenen sommige songteksten zich ook goed voor een Delfts blauw tegeltje. Het zou alleen een beetje saai worden als ik hier allerlei mooie en wijze refreintjes van leuke liedjes, al dan niet vertaald op een tegeltje zou zetten. Anders wordt het als een herkenbare tekst op verkeerde wijze geschreven of gezongen wordt. Wie zingt er niet zo nu en dan fonetisch mee met een liedje? Ik denk dat we er allemaal groot mee zijn geworden. Toen we klein waren zongen we natuurlijk onzin, maar toen we groter werden, kon het voorkomen, dat we met onze beperkte kennis van het Engels weliswaar correcte zinnen zongen, maar niet geheel de oorspronkelijke tekst… Het tegeltje hieronder is een mooi voorbeeld van hoe het niet moet, maar ook kan.

Written by thehotstepper

juni 4, 2012 bij 8:49 am

Geplaatst in tegeltje

Tagged with , , , ,

Geef een reactie

