Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Bimbo a bordo

leave a comment »

Vandaag was ik weer in de discountsupermarkt bij ons om de hoek. Deze week hebben ze onder andere van alles voor je auto in de aanbieding, zoals ruitenwisservloeistof, een setje met allerhande lampen en zekeringen en een hogedrukcompressor om je banden op te pompen of om vuil van moeilijk toegankelijke plaatsen weg te blazen. Ook hadden ze een magnetisch noppenkussen voor in je stoel en een hoes voor om het stuur. Op die stuurhoes kom ik later terug. Met het magnetische noppenkussen heb ik even twijfelend in mijn handen gestaan. Het is verkrijgbaar in zwart, grijs en donkerblauw en kost slechts €4,99. Geen geld, dacht ik. Stel je voor dat het werkt. Toch legde ik de aanlokkelijk geprijsde weldaad voor mijn rug terug. Bij Halfords had ik er ooit één gekocht voor twee keer zoveel geld en die hielp ook niet. En dus schuifelde ik verder. Tomaatjes, eikenbladsla, hamburgers, kaas en worst. Bier, wijn, water voor mevrouw Stepper, want die drinkt over de grens echt geen druppel uit de kraan. Frisdrank, yoghurt, ben ik nog iets vergeten? Ik denk het niet, dus op naar de kassa.

Ik was snel aan de beurt en stond al mijn tas te vullen met de artikelen die via de kassière de scanner gepasseerd waren, toen ik achter mij in rap Italiaans een gesprek opving. Het zal een pleonasme zijn, zoals witte sneeuw, want volgens mij klinkt Italiaans altijd snel, maar misschien klonk het deze keer sneller, geagiteerder. Ik draaide me om en zag een Italiaan in een vaal blauw t-shirt van de Azurri, het nationale team, met een stuurhoes in zijn handen staan. Dan weer kijk hij de kassière schaapachtig aan, dan weer gebaarde hij druk met de hoes naar de uitgang. Kennelijk wilde hij hem voor tot aanschaf over te gaan eerst proberen. Uiteindelijk wierp de kassière haar ogen ten hemel, slaakte een zucht en wees de man de deur. Hij had haar permissie.

Ik was juist klaar met mijn tas inpakken en rekende af. Buitengekomen, keek ik om mijn heen en zag naast de schuifdeuren van de ingang een paarse Polo staan. Het mannetje zat achter het stuur, waar hij zojuist de hoes omheen had gevouwen. Hij legde zijn handen op het stuur en kromde zijn vingers om het kunstleer, kneep even en lachte toen breeduit. Hij sloeg met plezier met zijn handen een roffel en gooide zijn hoofd in zijn nek. Ik denk dat de hoes hem beviel. Langzaam liep ik verder. Toen ik achterom keek, zag ik op de achterruit van de Polo een sticker met de tekst BIMBO A BORDO. Mede door de sponsor van die boodschap, Pampers, bedacht ik dat met Bimbo geen strakke voluptueuze blondine zou worden bedoeld, maar een klein kind of een baby. Hoofdschuddend slofte ik weg van de auto met de Italiaan, zo blij als een kind met zijn nieuwe stuurhoes. Bimbo a bordo, de slogan was goed gekozen.

Written by thehotstepper

mei 31, 2012 bij 4:27 pm

Geef een reactie

