Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Regen

leave a comment »

Het regent inmiddels 24 uur achtereen. Niets zo triest als een camping in de regen. Zelfs de meest vrolijk gekleurde tentjes zien er na een dag regen  flets en verfomfaaid uit. Lusteloos kijken wij door de plastic ramen van onze tent naar buiten. Op de lege plaatsjes om ons heen vormen zich steeds groter wordende plassen.

De regen tikt onophoudelijk op het tentdoek. Af en toe wordt het iets minder. Laatst liep ik toen het bijna droog was naar het toiletgebouwtje dat gelukkig niet ver weg is. We staan op een kleine camping, dus niets is echt ver, maar de afstanden lijken in de regen toch verder. De dag duurt ook langer.

Jammer is dat. Niets te doen en een lange, regenachtige dag voor de boeg. De bewolking hangt laag, is dik en er lijkt geen einde aan te komen. Ze onttrekt de machtige bergen, waarvan sommige getooid met sneeuw, aan het oog. Minimaliseert ze alsof ze er eenvoudigweg niet zijn.

Mevrouw Stepper heeft via het gratis WIFI internetverbinding met haar telefoon tot stand gebracht. ‘ In Rotterdam is het 20 graden. Lekker.’

‘Zal je altijd zien’, zeg ik, terwijl ik een olijf met een slok Pastis wegspoel. Het blijft even stil op het staccato van de neerslag na. Net als ik een bladzijde in mijn boek omsla, zegt ze:

‘Morgen schijnt de zon hier ook. Dan krijgt het weer een 7.’  Helaas duurt een dag in de regen langer dan anders en lijkt morgen, zelfs op deze kleine camping verder weg dan ooit.

Written by thehotstepper

mei 22, 2012 bij 5:12 pm

Geef een reactie

