Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Kater

with 2 comments

Tradities zijn hardnekkig. 30 april, Koninginnedag. 1 mei, kater. Dit jaar ‘vierde’ ik Koninginnedag in het buitenland. Met de auto, dus ik had verwacht dat ik wel veilig zou zijn voor de ontnuchterende kater. Toch voelt de regenbui die ik vanmorgen op mijn dak kreeg toen ik onderweg naar mijn werk naar het station fietste ook als een kater. Mijn god, wat een water. Zelfs de mantra warme douche-warme douche-warme douche kon daarin geen verandering brengen.

Nu zou je kunnen zeggen dat ik niet mag klagen. Ik ben in staat om te werken. Er zijn vandaag ook mensen die niet verder komen dan het mompelen van ‘hummebeggietragiguddegudde’. Of was dat gisteren toen zij uitgeteld naar bed werden gedragen om hun roes uit te slapen? Weer anderen ontnuchterden gisterenavond laat reeds, toen ze er achter kwamen dat ze hun telefoon kwijt waren. Wat is dat toch met Koninginnedag en telefoons? Ik weet zeker dat ze op die dag meer kwijt raken dan anders. Toch lees je daar nooit iets over.

Bijna perfecte dag, kopte de Spits. Ik heb het artikel verder niet gelezen. Zou dat bijna slaan op al die verloren telefoons, of toch op die ene prins, die er dit jaar niet bij kon zijn, nadat zijn skivakantie uitmondde in een Kater met hoofdletter K van nachtmerrieachtige proporties? Ik gok het laatste, maar het zal je maar gebeuren. Je hele hebben en houwen op straat. Contactgegevens, e-mails, foto’s, zelfs je beltegoed is mogelijk niet veilig. Gauw de provider bellen. Waar is het nummer? Wie heeft er een telefoon?

Written by thehotstepper

mei 1, 2012 bij 8:38 am

Geplaatst in column

Tagged with , , ,

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lang leve icloud… gewoon even mijn telefoon op afstand gelockt en een bericht gestuurd. hopen op een eerlijke vinder. zo niet.. dat delete ik al mijn date op telefoon op afstand. (het is tegenwoordig zo makkelijk)

    dredelatourette

    mei 1, 2012 at 8:48 am

    • klinkt goed. ik loop hopeloos achter. je zou denken dat ik mijn columns het liefst met een vulpen schrijf. (en dat is eigenlijk ook zo)

      thehotstepper

      mei 1, 2012 at 9:00 am


Geef een reactie

