Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Blij

leave a comment »

Hij is weer bij! Zo, dat lucht op. Goed nieuws mag je meteen vertellen, daarmee hoef je niet te wachten. Hij heeft er daarentegen wel zijn tijd voor genomen, dat wel. Maar mij hoor je niet klagen. Ik weet ook niet wat ik zelf zou doen, als ik lekker onder zeil was gebracht en de artsen zouden stoppen met het slaapmiddel. Je voelt je waarschijnlijk dan toch een soort Sneeuwwitje of Doornroosje, en we weten allemaal hoe die weer wakker werden. Ik zou ook hebben gewacht op die ene kus van (in dit geval) een knappe prinses. Zelfs een knappe nachtzuster zou volstaan.

Of het wachten is beloond, daar zal ik wel nooit achter komen. Feit is dat mijn oom weer tekenen van tegenwoordigheid van geest vertoont. Hoewel de tekenen minimaal zijn, hij kan nog niet eens zijn wijsvinger bewegen, is dit volgens mij een grote stap in de goede richting. Ik werd in ieder geval erg blij toen ik het nieuws hoorde van mijn moeder. Hoewel de wereld door draaide en het buiten nog steeds bewolkt was, voelde ik ineens de zon achter de wolken schijnen.

Opluchting. Is dat het woord waar ik naar op zoek ben? Het zou kunnen. Blijdschap kent gelukkig vele oorzaken. Ook bestaat ze in vele vormen. Dat werd me vooral duidelijk door mijn schoonmoeder, die me zei: ‘Ik ben zo ontzettend blij. En als ik van dit nieuws al zo blij word, hoe blij zal A., je moeder, dan niet zijn?’

De spijker op de kop. Ik werd er even stil van. En in stilte genoot ik van mijn eigen vreugde. In stilte probeerde ik me voor te stellen hoe blij mijn moeder nu was. Uiteindelijk kan ik niet zeggen dat ik er achter ben gekomen, maar door het me in te denken, werd ik wel nog vrolijker dan ik al was. Zelfs de lenteregens voelen nu als een warme douche.

Written by thehotstepper

april 20, 2012 bij 1:07 pm

Geplaatst in column

Tagged with , , , , , ,

Geef een reactie

