Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

De Groene Loper

with 6 comments

Vandaag worden de beide Maasoevers niet alleen door de bruggen verbonden, maar op één van die bruggen komt een groene loper van gras. Eigenlijk is de Groene Loper een evenement dat laat zien dat er in de stad  ook verrassende groene plekjes zijn. Goede Vrijdag 2012 is de Groene Loper echter ook letterlijk een groene loper. Op de Willemsbrug wordt een reusachtige grasmat uitgerold die Noord en Zuid met elkaar verbindt. De ludieke actie duurt een paar uur en is onder andere bedoeld om te laten zien dat het evenement dit jaar ook in Feijenoord is.

De grasmat wordt vanaf 10.00 uur op de rijbaan van de Willemsbrug uitgerold en zal daar dan tot ongeveer 16.00 uur liggen. Dan  wordt het gras opgehaald door de mensen van Tuin aan de Maas die het in hun eigen tuin gaan hergebruiken. Fiets er even langs als je tijd hebt. Bovenstaande artist impression is dan live te aanschouwen. Een bijzonder beeld.

Written by thehotstepper

april 6, 2012 bij 8:04 am

Geplaatst in Uncategorized

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik was er om 2 uur en de rollen lagen er wel, maar deels afgerold. Zie er weinig van terug op internet. Grappig was het wel.

    anneketm

    april 6, 2012 at 10:03 pm

    • Jij boft dat je het meemaakte… Ik was op mijn werk in Utrecht. Bijeenkomst liep uit en pas rond vijf uur terug in Rotterdam. Asfalt en stof was mijn deel…

      thehotstepper

      april 6, 2012 at 10:46 pm

      • Buiten het feit dat ik het “grappig” vond, heb ik het ook als uniek ervaren. Gelukkig had ik mijn camera bij me en heb er een paar fraaie foto’s van kunnen maken. Jammer dat je het hebt moeten missen. Mijn visite gisteravond dacht dat ik de rollen in al mijn creativiteit er bij gephotoshopr had!

        AnnekeTM

        april 7, 2012 at 6:33 am

      • Het was voor mij meer dan “grappig” alleen. Ik ben graag bij dit soort aktiviteiten aanwezig. Buiten een paar fotografen en vreemd om zich heen kijkende fietsers was het rustig, heerlijk rustig. Ik had mijn camera bij me, gelukkig wat foto’s kunnen maken. Een leuk moment vastgelegd voor het archief.
        (reactie had ik via mijn iphone proberen te geven, maar lukte niet. misschien nu wel driemaal binnen..)
        Fijne zondag.

        Anneketm

        april 7, 2012 at 8:25 am

  2. inzenden foto Willemsbrug
    hier foto van de Groene Loper

    Anneketm

    april 7, 2012 at 8:28 am

    • Bedankt voor het delen van de foto! Het is nu er geen auto’s rijden inderdaad lekker rustig op de brug. Op het bankje boven Club Vie, net naast de trap is het heerlijk mensen kijken. Je zoet ze eerst nog klein boven aan de brug verschijnen en naarmate ze naar je toe fietsen of lopen worden ze steeds groter…

      thehotstepper

      april 7, 2012 at 12:13 pm


Geef een reactie

