Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

99 dagen z.L. – dag 95

with 2 comments

Het experiment 99 dagen zonder Facebook was zo leuk, dat ik naadloos doorging met 99 dagen zonder Like. Het idee is om, eenmaal terug op Facebook, meer bewust om te gaan met wat ik er lees en hoe ik daar op reageer. Nog 5 dagen.

Misschien moet ik een merk maken van 99 dagen zonder en het ergens laten registreren. Het is wat mij betreft een ijzersterk concept wat je op diverse onderwerpen kunt toepassen. 99 dagen is best lang. Net iets langer dan een kwartaal. Je kunt er drie en een half per jaar doen. De lengte maakt het ook interessant. Het onderwerp ook. 99 dagen zonder Like, was achteraf niet echt een uitdaging. Al heeft het me in het begin wel moeite gekost om erop te letten niet te pas en te onpas op die knop te klikken. Sommige status updates roepen zo’n reactie dan ook gewoon op.

Inmiddels heb ik nog vijf dagen te gaan. Vijf dagen om me in te houden. Vijf dagen, voordat ik zoals eerder beloofd de pagina van Yoga Kim ga liken, vijf dagen voor ik de pagina van singer songwriter Linda Kreuzen ga liken en vijf dagen voordat ik een nieuwe uitdaging aan wil gaan. Maar dat laatste valt nog niet mee…

Ik heb wel een aantal ideeën de revue laten passeren, maar ik ben nog niet overtuigd. Misschien dat jullie, mijn trouwe lezers, mij daarbij kunnen helpen. Een aantal van jullie heeft ook al helpen meedenken op feesten en partijen. Ik weet alleen niet of ik nu zo blij moet worden van jullie ideeën… Zo was daar 99 dagen zonder Bier. (…) Ik heb het serieus overwogen, maar ontdekte al gauw één onpraktische kant:  dit zou dan moeten plaatsvinden van  9 april t/m 16 juli en in die periode valt precies mijn bezoek aan de muziekvierdaagse in Werchter. Bij voorbaat kansloos dus.

Eén van mijn vrienden vond dat ik niet moest zeuren. Juist een mooie uitdaging! En met Cypress Hill op de affiche een prima uitgangspunt om andere middelen tot mij te nemen om de feestvreugde te vergroten. Eens, maar laat ik daar nu gemakkelijk 99 dagen zonder kunnen, dus dat vind ik een vergelijking van appels en peren. Daar waag ik mij sowieso liever niet aan. Een andere maakte het nog bonter door te stellen, dat 99 dagen zonder Bier te gemakkelijk is. ‘Ga voor 99 dagen zonder alcohol’, zei ze. Op zich durf ik die uitdaging best aan, maar dan wil ik wel van te voren van mijn wijnproefabonnement af en die loopt nog zeker een half jaar. 99 dagen zonder moet vooral zonder extra onkosten wat mij betreft.

Dus ging ik zelf op zoek naar alternatieven. 99 dagen zonder Fiets heb ik volgens mij al gedaan toen ik op de Willems na een concert van Selah Sue in Rotown met mijn stalen ros viel en mijn pols brak… Been there done that. 99 dagen zonder Koffie dan. Ik neem het nog steeds in overweging, maar aangezien ik net in Spanje een espressopotje heb gekocht, vind ik dat eigenlijk ergens ook zonde. Bovendien komt Rock Werchter er weer aan en zou 99 dagen zonder Koffie dan mogelijk op de valreep niet haalbaar zijn… De ochtenden zijn an sich al onmenselijk zwaar mét koffie, hoe kom ik die door zonder? Bovendien ga ik in mei naar Italië op vakantie. Land van ijs, espresso en Bunga Bunga, dan wil je niet 99 dagen zonder Koffie. De eerste en de derde kan ik zonder, da’s geen punt, ga ik dus niet doen, want saai! Maar de smart, het verlangen naar een kopje koffie in een land van koffiezetters, moet onbeschrijflijk zijn. (of maakt dit het experiment des te interessant ? Deze houd ik achter de hand)

Ondertussen zijn meer ideeën de revue gepasseerd. De meest flauwe is 99 dagen zonder 99 dagen zonder. Ik geef toe, ik heb het overwogen, maar ik verwijs graag naar de eerste alinea van dit artikel: 99 dagen zonder is bijzonder. Ik geloof erin, dus ik moet er mee door. 99 dagen zonder Lange broek dan. Dit leek een goed plan toen het vorige week zo lekker weer was. Inmiddels ben ik in korte broek heen en weer gefietst naar de sportschool en ineens lijken 99 dagen heel lang. Geen goed idee dus. Maar wat dan? 99 dagen zonder moet liefst wel een uitdaging zijn. 99 dagen zonder Gisa? Ik heb het geopperd, maar ze bezwoer me dat ze het me gemakkelijk zou maken door tenminste drie maanden zonder mij naar een warm land op vakantie te gaan. Dat wordt hem dus ook niet.

Terwijl de tijd begint te dringen, krijg ik een hint uit onverwachte hoek. Vodafone gaat dagen plat vanwege een brandje. 99 dagen zonder GSM? 99 dagen zonder SMS? Ik wil het idee even laten bezinken, maar ik zie er wel wat in. De afgelopen dagen heb ik in Utrecht, waar ik werk volop kunnen bellen en sms’en, maar niet alles kwam aan bij ontvangers in de regio Rotterdam. Eenmaal thuis merkte ik hoe het is om mijn mobieltje slechts als horloge te kunnen gebruiken.  Gisteren stond er Geen signaal in mijn beeldscherm tot negen uur ’s avonds. Toen ik later die avond ging slapen had ik één streepje bereik, wat de volgende ochtend weer was verdwenen. Vanmiddag had ik toen ik op Rotterdam Centraal aankwam volop bereik, maar kon ik niemand bellen. Netwerk bezet of Ongeldige verbinding waren de standaard meldingen. Op de Willems richting Zuid had ik weer Geen signaal.

Het begint inmiddels te jeuken hoor! Kan je je voorstellen wat het met je doet als je volop bereik hebt, maar je hebt met jezelf afgesproken dat je niet mag sms’en of bellen!? Ik vind dit wel een giga uitdaging, hoewel ik een uitzondering zal moeten maken voor zakelijke gesprekken of berichten… Wat vinden jullie? Ik heb een aantal suggesties gedaan. Gevoelsmatig is er zelfs een top drie of een top vijf ontstaan, maar mogelijk zijn er nog meer suggesties die jullie met mij willen delen? Gebruik vooral de mogelijkheid om mij een bericht te sturen via WordPress, Facebook en/of Twitter. Ik stel jullie mening en creativiteit op prijs. Laat me weten wat je als nieuwe uitdaging voor mij voor ogen hebt. Hartelijk dank hiervoor. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd, maar ik neem jullie ideeën en input zeker mee in mijn beslissing.

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. 99 dagen zonder nieuws (krant en journaal/nieuws)

    dredelatourette

    april 20, 2012 at 1:52 pm


Geef een reactie

