Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Laf

leave a comment »

Er zijn van die weken, dat ik niet toekom aan lezen van kranten. Televisiekijken heeft al jaren een lage prioriteit en zo kan het gebeuren dat ik hopeloos achterloop op het gebied van actualiteit. Vanmorgen zat ik een oude krant te lezen, toen mijn oog viel op een citaat van Robert M: “Het spijt mij dat ik te laf was om een punt achter mijn leven te zetten”. Ja, dat spijt ons ook, monster, jij kinder-, peuter-, nee erger nog, babyverkrachter.

Als dit geen verzoek om de doodstraf is, dan weet ik het niet meer. Ik kan me echter niet aan de gedachte onttrekken dat die straf te gemakkelijk is. Toch zou actieve euthanasie als eufemisme voor doodstraf in dit geval zeker uitkomst bieden. Wat zeg ik? Er zou in dat geval sprake zijn van reactieve levensbeëindiging. Het leed is al geschied. Het leed dat voorkomen had kunnen worden en waar Robert ons pathetisch op wijst. Wat een walgelijk mannetje. Spijt betuigen voor het feit dat hij te laf is. Is er niet iets anders waar hij spijt van zou moeten hebben? Op veel medelijden zal hij niet kunnen rekenen.

Had hij op een taakstraf gehoopt? In dat geval hadden ze hem van mij vorige week al naar een kalkoenenfokkerij in Limburg mogen sturen. Er zijn in die schuur wel meer foutjes gemaakt. Daar had hij ook nog wel bij gekund. Hoewel ik het die kalkoenen niet gun, had ik om hem geen traan gelaten, als ze hem uit zijn lijden hadden moeten verlossen nadat ze hem in een niet goed afgeplakte schuur waren ‘vergeten’. Hoe toepasselijk zou de quote van CDA-minister Henk Bleker in dat geval ook zijn geweest. “Dit is absoluut niet voor herhaling vatbaar.” Klopt, Henk, maar in dit geval zouden mensen wél denken: Opgeruimd staat netjes.

Ondertussen liggen mijn kranten ongelezen op de stapel van het oud papier. Geen nieuws goed nieuws, ik ben soms ook laf.

Written by thehotstepper

april 1, 2012 bij 10:37 am

Geef een reactie

