Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Boekenboom wordt mogelijk Geldboom

leave a comment »

Gisteren schreef ik een artikel over de eerste Nederlandse Boekenboom. In mijn achterhoofd roerden zich wel wat bezwaren, maar ik had geen zin om hier echt op in te gaan. Ik besloot het het stuk daarom met de zin:  “Laten we tot die tijd hopen dat de Nederlandse Boekenbomen een succes worden en dat er geen Buma/Stemra-achtige organisatie opstaat om dit en soortgelijke initiatieven te reguleren.” Eigenlijk was die zin meer ironisch, dan serieus bedoeld, maar niets blijkt minder waar, want via Facebook ontving ik een voorbeeld dat het slechts een kwestie van tijd is, dat dit gaat worden ingevuld.

Twee weken geleden stond er in de Belgische krant De Stem een artikel waar ik niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk warm van loop. Tot het kookpunt! Om niet oververhit te raken, vraag ik geïnteresseerden om het verhaal zelf te lezen. Ik ga even stoom afblazen. (hoewel ik na het lezen van de laatste zin wel moest glimlachen… Helemaal lezen dus!)

Written by thehotstepper

maart 28, 2012 bij 12:56 pm

Geef een reactie

