Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

Twaalf snaren

leave a comment »

Gisteren was ik bij een optreden in een bijna lege kroeg. Laat ik het zo zeggen: De verhouding artiest/publiek was één op één toen ik binnenkwam. Ach vooruit, we tellen de barman mee en komen op 2/4. Aan de artiesten ligt het niet. Hun publiek zal de weg wel kwijt zijn. Tegenwoordig loopt men rücksichtlos achter Mr. Polska aan, dus verbazen doe ik mij niet eens.Twee singer songwriters, die eigen werk zingen en verrassende uitvoeringen van anderen ten gehore brengen; het zal wel te ingewikkeld zijn. Terwijl ik zat te luisteren schreef ik onderstaande gedicht. Op een bierviltje. Er lagen er genoeg.

 

Twee gitaren en koppige stemmen

en twaalf snaren

Overspoelen mij als een warme wind

De winter gaat met lange benen

en met rasse schreden

spoedt zij heen

Spelen voor een bijna leeg dranklokaal

niet normaal

Instant bijzonder

Genieten tot kunst verheven

hef ik mijn glas en proost

op de muzikanten

En op het leven, dat vibrant

dit voorjaar  in de brouwerij mag  komen

 

Even later speelden ze I don’t wanna dance van Eddy Grant. Prachtig uitgevoerd door het duo met de gitaren en pijnlijk uitgebeeld door een kalende jongen met een zwarte bril. Zijn meisje had bedacht dat ze wél wilde dansen en daar stonden zij dus. Er was ruimte genoeg, maar dat hij niet wilde dansen, zo veel was mij wel duidelijk. Mooi vond ik dat.

Written by thehotstepper

maart 3, 2012 bij 9:51 am

Geef een reactie

