Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

De zonnebril

leave a comment »

Mijn sportschool  heeft huisregels. Zelf zeggen ze daarover op hun site: Het is ons streven om alle Basic-Fit leden op een optimale wijze gebruik te kunnen laten maken van de beschikbare faciliteiten. Daarom heeft Basic-Fit, grotendeels op herhaaldelijk verzoek van de clubleden, een aantal huisregels opgesteld. Het zijn er 23, ik heb ze geteld. Sommige zijn heel duidelijk, zoals regel 1: Bij het betreden van de club ga je akkoord met de huisregels van Basic-Fit. Andere, zoals regel 13 zijn minder eenduidig: Het is verplicht schone en gepaste (geen slippers of sandalen) sportschoenen en gepaste sportkledij te dragen. Wat wordt daar eigenlijk onder verstaan, ‘gepaste sportkledij’?

Vandaag zag ik een opmerkelijke verschijning  tussen de sporters. Een man met terugwijkende haargrens en een klein staartje.  Het was echter niet zijn haardracht waardoor hij mij opviel. Het was zijn zonnebril. Wie gaat er nou fitnessen met een zonnebril en is dat gepast?  Ik moet er wel bij vermelden, dat het oranje montuur van zijn bril goed kleurde bij zijn oranje sportshirt en zijn oranje sokken. In die zin was de bril afgestemd op zijn sportkleding of vice versa en was er dus mogelijk sprake van gepaste sportkleding.

Zelf sta ik voordat ik van huis vertrek ook altijd even in mijn sporttas te turen en te mijmeren: schoenen, sokken, onderbroek, broek, shirt, handdoek (regel 12). Of mijn kloffie gepast is wordt voor mij bepaald door het antwoord op de vragen of de ingepakte gympies binnen- of buitenschoenen zijn. (je kan vind ik niet met een paar modderschuiten in een fitnesszaal aankomen) En of mijn shirt en broek comfortabel zijn.  En of ze niet te strak, te kort of te bloot in de zin van sexy zijn. Ik denk er dan vervolgens weer niet over na of al die kledingstukken bij elkaar passen.

Deze meneer doet dat dus wel. Alleen die zonnebril!? Ik begrijp het gewoon niet en ga daar dan de hele tijd over lopen nadenken. Zou hij het een trendy accessoire vinden? Zou het hip en trendy zijn? Heb ik iets gemist? Hij is wel de enige, goddank. Ik moet er niet aan denken om te fitnessen met een zonnebril op mijn hoofd. Zou Edgar Davids met een zonnebril op fitnessen? Mijn gedachten gaan alle kanten op. Ook de slechte kant. Die vent staat natuurlijk nog stijf van de pillen van gisterenavond. Heeft gewoon last van verwijde pupillen. Het is tenslotte weekend. Opgelucht haal ik mijn schouders op. Dat zal het wel zijn. En zolang hij zijn drugs niet meeneemt naar de sportschool (regel 4), wie ben ik dan om daarover te oordelen?

Written by thehotstepper

februari 26, 2012 bij 3:56 pm

Geef een reactie

