Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

99 dagen z.L. – dag 57

leave a comment »

Het experiment 99 dagen zonder Facebook was zo leuk, dat ik naadloos doorging met 99 dagen zonder Like. Het idee is om, eenmaal terug op Facebook, meer bewust om te gaan met wat ik er lees en hoe ik daar op reageer.  Nog 43 dagen.

Daar ben ik weer met een blogje over 99 dagen zonder Like. Even een status update. Niemand vraagt er naar, maar ik ga er gewoon van uit dat jullie toch willen weten hoe het gaat. Vinden jullie leuk toch? Nou, bij dezen dus. 99 dagen zonder Like is een eitje vergeleken bij 99 dagen zonder Facebook. Geen last gehad van afkickverschijnselen en zeker geen last van een onbedwingbare drang om op het ‘duimpje’ te klikken. In het begin had ik nog wel eens de neiging, dat wel, maar dat is zeker geen niet te bedwingen, compulsieve drang. Neiging is het zwakke broertje van drang, het niet zo slimme neefje dat gemakkelijk om de tuin te leiden is.

Toch zit ik sinds een tijdje met een dilemma. Ik loop er best al even mee en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Wat is er namelijk aan de hand? Van mijn blogs worden automatisch links op Twitter en Facebook geplaatst. Waarschijnlijk komen op deze manier veel lezers er achter dat er weer iets nieuws te lezen is en dat ik natuurlijk eigenlijk ook gewoon de bedoeling. Op Twitter wordt mijn tweet met link soms ge-re-tweet, (lastig die engelse woorden vervoegen in het Nederlands) en op Facebook worden die links in veel gevallen beloond met een aantal likes en dat vind ik dan weer leuk. (Het is maar dat jullie het weten, en gelukkig kan je geen likes liken, want in dat geval zou ik mogelijk meer dan een neiging voelen om dat te laten merken.)

Is dat nu je dilemma?, zul je je misschien afvragen. Ik geef je groot gelijk. Bedankt dat je me erop wijst dat ik afdwaal.  Nee, dat is het niet. Mijn tweestrijd bestaat uit het volgende: Je kunt tegenwoordig ook op WordPress je waardering laten blijken voor een blog. Onderaan elke blog (dus niet onderaan de homepage) vind je een like knop. Geen knop met een duimpje (=b) maar een knop met een sterretje (*).  Ik sta echt in dubio, of ik dit met jullie moet delen, want ik weet niet of het in het kader van mijn experiment wel de door de beugel kan. Wat vinden jullie? Laat het me weten en mocht je vinden dat ik niet moet zeuren, dan kan je natuurlijk ook gewoon op de Like- knop onder deze blog klikken.

Written by thehotstepper

februari 26, 2012 bij 12:10 pm

Geef een reactie

