Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

tinyMissie in beeld

leave a comment »

Afgelopen week raakte ik in Rotown in gesprek met Bertina. Ze vertelde me dat ze bij de eindejaarseditie van tinyMusic is geweest. Dat was in december in het Oude Luxor. Ze liet me een foto zien, die ze er had genomen. Ze moet ergens echter op het podium hebben gestaan. Tegen de muur, die normaal onzichtbaar is door de coulissen, het decor van de voorstelling.

Daar keek ze door haar lens over het publiek, dat voor haar op de grond zat, tussen de muzikanten door, die daarvoor stonden te spelen met hun instrumenten, recht in de kleurrijke, maar lege zaal. De rode en purperen, lege stoelen, vormden rij na rij langzaam oplopend het decor. Mooi vond ik dat.

Of het zo bedoeld was, weet ik niet, maar ik vind het symbool staan voor de missie van tiny, die zowel muzikant als toeschouwer centraal stelt. tinyMusic brengt muzikant en publiek gewoon dichter bij elkaar. Dat men hierin keer op keer weet te slagen, daarvan mocht ik reeds vele malen getuige zijn. Dat het tijdens de jaarafsluiting, die ik helaas door omstandigheden moest missen, wederom is gelukt, blijkt voor mij uit de prachtige foto.

Foto: Bertina Neven

Inmiddels is het aftellen naar de volgende editie begonnen. Over minder dan een week zullen Luik en Will Samson op een bijzondere locatie, een leegstaande pand aan de Nieuwe Binnenweg, optreden. Meer informatie is natuurlijk te vinden op de site van tinyMusic.

Written by thehotstepper

februari 5, 2012 bij 10:50 am

Geef een reactie

