Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

99 dagen z.L. – dag 33

leave a comment »

Het experiment 99 dagen zonder Facebook was zo leuk, dat ik naadloos doorging met 99 dagen zonder Like. Het idee is om, eenmaal terug op Facebook, meer bewust om te gaan met wat ik er lees en hoe ik daar op reageer.  Nog 66 dagen.

Daar ga je dan. Dit is zwaar kut. Mag ik dat zeggen? Ja, in dit geval mag dat. Wat is er aan de hand? Zit ik gewoon heel relaxed al 33 dagen mijn experiment 99 dagen zonder Facebook uit te voeren als ik wil reageren op een wallpost. Dus ik klik, om de cursor op de goede plek te krijgen… Je raadt het vast al, komt er een bericht binnen, de boel verspringt en ik heb geheel en al per ongeluk op ‘Like’ geklikt. Hoe zou jij dit anders samenvatten dan kut? Dus mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik.

Ondertussen zat ik dus op dat duimpje te klikken. You like this, stond er bij geschreven. Nee, dacht ik, Dit vind ik niet leuk. Ondertussen hoopte ik dat niemand zou zien dat ik de post het duimpje had gegeven. Wederom klikken op het fallus symbooltje had duidelijk geen zin.

Dan biecht ik het maar op, dacht ik. Als ik het uitleg, zoals hierboven beschreven, dan snapt iedereen het wel. Nemen ze me vast niet kwalijk. Een bijzonder gevoel van rust komt over me heen. Opbiechten doet dat kennelijk met je. Het neemt een last van je schouders, de knoop in je maag verdwijnt en je kunt weet ademhalen. Eerlijkheid duurt toch het langst.

Terwijl ik zat te typen, toch nog even met <ALT> <TAB> terug naar Facebook. Mij was verteld dat je een bericht wat je hebt gemarkeerd met Like ook weer kunt demarkeren. Dan moet ik die optie toch ook kunnen zien? Het feit dat ik weer kan ademhalen heeft gunstige gevolgen. I can see clearly now. Boven het duimpje, waar eerst een hyperlink met Like stond, staat nu Unlike. Hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien?

Ondertussen bedenk ik mij dat ik deze bekentenis niet hoef te typen. Als niemand het gezien heeft, dan is het niet gebeurd? Werkt dat zo? Of krijg ik dan last van een onevenwichtig karma? Aan de andere kant… Wat in een column staat kan waar zijn, maar hoeft ook niet. Wie het weet mag het zeggen. Ik ga lekker door met mijn experiment. Nog 66 dagen. Met een glimlach word ik wakker uit wat op een lichte nachtmerrie leek.

Written by thehotstepper

februari 2, 2012 bij 6:35 pm

Geef een reactie

