Hier loop ik warm van

The Hotstepper goes Dutch

99 dagen z.L.- dag 9

leave a comment »

Het experiment 99 dagen zonder Facebook was zo leuk, dat ik naadloos doorging met 99 dagen zonder Like. Het idee is om, eenmaal terug op Facebook, meer bewust om te gaan met wat ik er lees en hoe ik daar op reageer.  Nog 91 dagen.

Een klik op de Like knop is een snelle, maar onpersoonlijke  manier om te reageren.  Het is bijna een primaire, instinctieve reactie op een tekst, foto of video waar ik warm voor loop. Inmiddels heb ik me ruim een week aan mijn zelfgegeven opdracht gehouden. Over het algemeen valt het mee, maar in sommige gevallen moet ik mezelf echt in een fractie van een seconde tot de orde roepen. De muisaanwijzer hangt dan al boven de Like knop en ik ben een vingerklik verwijderd van het mislukken van dit experiment.

Waarschijnlijk heeft iedereen die regelmatig op Facebook is te vinden inmiddels de video van Walk Off The Earth bekeken en geluisterd naar hun geweldige cover van de hit van Gotye, Somebody That I Used To Know. Dit is een goed voorbeeld van een situatie die maar net goed ging. Onderstaande reclame van Heineken die ik tegen kwam in het rijtje Sponsored is ook zo’n voorbeeld. Een glas bier in een Mondriaan… Hoe verzin je het? Ik vind het briljant, petje af, maar nee, ik Like niet, ook al is dat waarschijnlijk wel de bedoeling.

Written by thehotstepper

januari 9, 2012 bij 9:24 pm

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: